Dreams are meant for sleeping - Del 124

”Det kommer fler killar Emma. Jag lovar. Ett brustet hjärta läker med tiden. En dag kommer du titta tillbaka på den här dagen och tacka för att du inte sa ja.”

Jag snörvlade till och försökte bygga en bild av mig själv tio år in i framtiden.

”Mommy mommy come look!”

Hon vinkade åt mig att komma till hennes rum och kolla på något. Jag skrattade och följde snällt efter. Hon var så spänd att hon praktiskt taget skuttade fram och flög in genom dörren innan jag ens var i närheten. Leendes ökade jag takten så hon inte skulle undra vart jag tagit vägen.

”I’m coming let me breathe!”

Stolt höll hon upp en teckning i händerna. En likadan som ritat säkert hundratals gånger förut. En ponny, en blå molnfri himmel och en inte så rund sol i hörnet som lyste ut över idyllen.

”As pretty as always.” Jag gav henne en liten applåd.

”But you have to come see mommy!”

Hon vinkade ivrigt åt mig att kliva närmare. Men jag var för långsam och hennes tålamod höll inte, så hon sprang fram till mig först.

”Look!”

Hon pekade med sitt lilla, lilla pekfinger på marken under ponnyn. Jag urskiljde något svart. Kisandes tittade jag nogrannare och koncentrerade mig ordentligt.

”But mommy!” Jag hade tappat hakan och hon skrattade åt mig.

”You’ve written. With letters.”

”Yeees! What else are you supposed to write with silly!” Skrattade hon. Hon var så uppspelt att hon började snurra runt med teckningen i händerna. Den rosa klänningen flög upp och svävade strax över hennes fötter.

”Hey you stand still so I can see again!” Jag drog henne intill mig. Hon pekade glatt ut ordet för mig en gång till. Med pyttesmå, svarta bokstäver stod ’straberri’ skrivet. Jag gissade på att det egentligen skulle stå Strawberry och föreställa namnet på ponnyn. Jag kunde inte låta bli att skratta. Stoltheten sköljde över mig. Hon hade lärt sig att skriva.

”Do you like it?” Frågade hon.

”I love it. Strawberry is a perfect name for a pony.”

”Mommy I want one! He can live in my room! I will feed him spaghetti and put in a ponny potty I promise!”

”Do horses like spaghetti?”

”Of course they do, I do!” Påpekade hon som att det var uppenbart.

”Silly me.” Log jag och strök en brun lock bakom örat på henne.

”Can I mommy?”

”We should probably discuss it with daddy first, don’t you think?”

”Hmm...” Hon funderade några sekunder. ”Yeah.”

Jag lyfte upp henne i famnen och vi gick ut i köket.

”Dad?” Ropade jag och skannade köket med blicken. Där satt han ju. Gömd bakom dagens tidning med benen i kors.

”Hey daddy?” Jag gick fram till honom och knackade honom på ryggen för att fånga hans uppmärksamhet.

”Have you heard that our daughter want a pony?” Jag släppte ner henne på golvet och hon rusade fram till honom och väntade på att bli upplyft i hans knä.

”You’re joking?” Han sänkte snabbt ner tidningen. Jag hann inte få en skymt av hans ansikte innan han riktade det neråt på dottern som kom i full fart. Han lyfte upp henne smidigt och väl tillrätta började hon berätta om sina ponnyplaner.

”... And I’m gonna call him Strawberry.” Avslutade hon stolt.

”That’s a great name!” Sa han stolt.

”It is isn’t it?” Höll jag med och slog mig ner på stolen bredvid mina älsklingar.

”Love you daddy! Love you mommy!” Hon kramade om oss snabbt och försvann tillbaka in på sitt rum, troligtvis för att fortsätta drömma om sin Strawberry.

Äntligen tittade han upp mig, med ett leende som sken starkare än alla stjärnorna på natthimlen. Och vems ansikte var det inte jag såg om inte Harrys.
 

Jag vill veta vad ni tyckeeeer :D

Kommentarer
Postat av: Hannaa - Back on track

Sååååå bra!! :D

2012-07-28 @ 16:19:45
URL: http://hannaaljungberg.blogg.se
Postat av: Voxx

Hehe bra som vanligt :p

2012-07-28 @ 16:34:18
URL: http://victoriamikkola.devote.se
Postat av: emelielindquist

Åhh så himla bra och underbart och fint och vackert - som vanligt! :D Längtar sönder till "upplösningen" :D :D :D <3333333333333333 #fingirl (får man göra hashtags på bloggar?)

2012-07-28 @ 17:50:50
URL: http://directionlindquist.blogg.se
Postat av: I<3dinblogg

OMG!!! Så jävla(förlåt för mitt ovårdade språk,hehe) bra!!! Älskar din blogg!! Kan inte vänta tills nästa del!!! Ge mig del 125 nuuuuu!!!

2012-07-28 @ 19:25:57
Postat av: Vivi

DET ÄT SSÅÅÅ SÖTT O SP BRAAA :') DU ÄR BÄST

2012-07-28 @ 20:19:41
Postat av: Sharon

Oj! Det var oväntat!! (men självklart svin bra del!!) :) ;)

2012-07-28 @ 20:23:20
Postat av: Nathalie

Jättebra! :D

2012-07-28 @ 21:48:56
Postat av: Anonym

sweet jesus vad bra!!!

2012-07-28 @ 22:55:35
Postat av: Karl-Bertil 87 år singel och sökande

Hej anna det är Vivi

2012-07-30 @ 02:20:51
Postat av: Jenny

Sååååå sjukt braaaaa ! När kommer nääästa ? :p

2012-07-30 @ 23:57:51
Postat av: Jenny

Du skriver jättebra men asså, det händer ju typ inget... De har ju inte ens haft kontakt med varandra och är så lessna, varför gör de inget ått det istället lixom? ;) men du är jättebra på att skriva<3

2012-07-31 @ 19:55:28
Postat av: Helena

såjävla braaaaaa !!! jag gråter nästan..<3
och ska bara säga att har varit på semester i en vecka och det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på datan för att läsa delarna jag har missat :D

2012-08-01 @ 14:13:36
Postat av: Karin

Jag har läst hela novellen idag och jag har gråtit så mamma har blivit rädd,skattat och dött du är så BRA!!!!! I <3 you du är bäst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-08-01 @ 21:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0